چه اوتی جی (OTG) بخریم!

چه اوتی جی بخریم.ابتدا بهتر است بدانیم OTG چیست و در چه مواقعی کاربرد دارد. سپس به انواع آن می پردازیم.

OTG چیست؟


USB On-The-Go یا به اختصار USB OTG نوعی فناوری الکترونیکی است.به دستگاه‌های مجهز به درگاه USB مانند تلفن همراه اجازه می‌دهد تا اطلاعات موجود در یک وسیله دیگر مجهز به درگاه USB مانند فلش مموری، دوربین دیجیتال یا تلفن همراه را بدون دخالت رایانه شخصی یا لپ‌تاپ استخراج کند.

در اواخر سال 2000 فناوری تحت عنوان usb on the go معرفی شد.در اواخر همان سال نیز وارد بازار شد. ترجمه مشخصی از این اصطلاح در دسترس نیست ولی می توان آن را یو اس بی در حرکت نام گذاری کرد یا همان فلش مموری او تی جی که در آن می توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ داده های درون گوشی موبایلتان را به فلش مموری و یا با العکس استخراج کنید.


انواع پورت های OTG :


1- microUSB این OTG دارای یک درگاه مادگی USB جهت اتصال فلش مموری و… یک پورت MicroUSB جهت اتصال به موبایل هستند. می توانید توسط آن ، فلش مموری خود را به موبایلتان متصل کنید.

2- Type C این OTG از دیگر انواع OTG است .که دارای درگاه های مادگی USB و Type c بوده و اجازه اتصال فلش مموری و سایر دستگاه هایی که مجهز به پورت USB هستند را به موبایل های با درگاه Type-C می دهد.

3- Lightning (لایتنینگ) این OTG نیز مانند دو مورد قبل یک خروجی مادگی USB داشته و یک پورت لایتنینگ جهت متصل شدن به موبایل های آیفون دارد.

otg type c/micro usb

انواع USB OTG :


چه اوتی جی بخریم ؟

مبدل های OTG به دو نوع USB تقسیم میشوند :
1-USB 2.0 که همان USB عادی است و همه کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها آن را دارا میباشند. و سرعت معمولی و قابل قبولی را به شما ارائه میدهد . شما میتوانید آن را تهیه و استفاده نمایید.

2- USB 3.0 این پورت از USB در OTG که اخرین پورت به حساب میاد. و سرعت انتقال داده USB 3.0 پنج برابر بیشتر از USB 2.0 است. اغلب کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها این پورت (USB3.0) را دارا میباشند.VW-1 اوتی جی USB3.0 شناخته شده،میباشد.

شما میتوانید این OTG USB 3.0 را تهیه و استفاده کنید.


نحوه استفاده او تی جی چگونه است؟
نحوه استفاده از OTG و کار با آن بسیار ساده بوده . به راحتی می توانید آن را برای اتصال دستگاه های مختلف و نسبت به پورت موبایلتان به کار ببرید.

اتصال کارت صدا یا میکروفون به گوشی اندرویدی
در صورتی که میکروفون داخلی گوشی اندرویدی شما از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبوده، می‌توانید با استفاده از کابل OTG یک میکروفون حرفه‌ای به گوشی اندرویدی خود متصل نمایید. بدین ترتیب قادر به ضبط صدا با کیفیت مناسب خواهید بود. علاوه بر امکان اتصال میکروفون، کابل OTG قابلیت اتصال کارت صدا (Sound Card) را نیز به گوشی اندرویدی فراهم می‌آورد.
آیا موبایل من از OTG پشتیبانی می کند؟
اولین راه برای فهمیدن این موضوع نگاه کردن به جعبه دستگاه است که باید روی آن لوگوی USB OTG درج شده باشد: مانند عکس زیر . راه دیگر کمک گرفتن از گوگل است تا با جستجو برند موبایلتان در آن بفهمید آیا موبایل و تبلت شما از OTG پشتیبانی می کند یا خیر.


جهت خرید برای انواع OTG کلیک کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.